Auta toista verkkokurssin tekijää - jaa tämä teksti:

Paras tapa oppia verkkokurssin tekemisestä ILMAISILLA TYÖKALUILLA? ⬇️

Kuka on Alex Hormozi?

Alex Hormozi on ensimmäisen sukupolven iranilais-amerikkalainen yrittäjä ja sijoittaja. Hän ei ole syntynyt rikkaana vaan luonut oman bisneksen tyhjästä.


Alex Hormozi on valmistunut Vanderbilt Universitystä. Hän opiskelija organisaatioiden kehittämistä ja strategiaa (BS in Human & Organizational Development).


Pari vuotta valmistumisen jälkeen (vuonna 2013) Hormozi perusti ensimmäisen kuntosalin ja kasvatti yrityksen kuuteen toimipaikkaan kolmessa vuodessa.


Seuraavien vuosien aikana hän osti lukuisia kannattamattomia yrityksiä, ja teki niistä kannattavia oppimillaan strategioilla.


Hormozin tulojen valtava kasvu alkoi siitä, kun hän rakensi osaamisestaan lisensoitavan tuotteen, joka auttaa muiden kuntosaleja kasvamaan.


Hormozi aloitti samaan aikaan myös useita muita yrityksiä, ilman sijoittajarahaa. Neljässä vuodessa hän kasvatti neljä yritystään tuottamaan yli 120 miljoonan liikevaihtoa.


Vuonna 2020 hän perusti Acquisition.com nimisen yrityksen, joka sijoittaa rahaa kasvaviin yrityksiin.


Hormozin tavoitteena on tarjota ilmaiseksi parempaa sisältöä liiketoiminnan kehittämisestä, kuin mitä tuhansien eurojen kurssit tarjoavat.


Hormozi jakaa oppejaan esimerkiksi kirjoissa, ilmaisilla verkkokursseilla, The Game -podcastissa ja sosiaalisessa mediassa.


Alkuvuodesta 2024 Hormozilla on YouTubessa yli 2 miljoonaa seuraajaa.


Tässä yksi Alex Hormozin katsotuimpia YouTube videoita (yli 3 miljoonaa katselukertaa).

Alex Hormozin kirjat ja verkkokurssit

Alex Hormozi on kirjoittanut kolme kirjaa.


Ensimmäinen kirja, Gym Launch Secrets, esittelee Hormozin strategiat kannattavan kuntosaliketjun rakentamiseen.


Toinen kirja, 100M Offers, käsittelee tuotteistamista. Kirjan ideana on rakentaa niin hyvä tuote tai palvelu, että asiakkaasta tuntuu hölmöltä kieltäytyä tarjouksesta.


100M Offers kirjaan liittyvä ilmainen verkkokurssi löytyy Hormozin yrityksen sivuilta ja sen sisältö mukailee kirjan sisältöä.


Hormozin kolmas kirja, 100M Leads, keskittyy asiakkaiden hankkimiseen.


Myös 100M Leads kirjan lisämateriaaliksi on tehty verkkokurssi, joka löytyy Hormozin nettisivuilta ilmaiseksi.

100M Offers -kirja (vastustamattoman tuotteen kehittäminen)

100M Offers kirjan arviot Amazonissa kertovat kaiken olennaisen: 4.9/5 tähteä yli 20 000 arvion perusteella.


100M Offers on Hormozin toinen kirja.


Monet bisneskirjat jäävät helposti korkean tason strategisiksi neuvoiksi.


Alex Hormozin kirjat ovat käytännönläheisimmät oppaat kannattavan bisneksen rakentamiseen.


100M Offers on myynyt yli 500 000 kopiota ja ollut Amazonin luetuimpia bisneskirjoja yli kahden vuoden ajan.


100M Offers ei ole pelkästään kirja; se on myös todiste Hormozin markkinointistrategioiden toimivuudesta. Kirja on todellakin hintaansa nähden vastustamaton hyvä tuote.


Hormozi on dokumentoidut tähän kirjaan ajatuksensa kannattavien tuotteiden rakentamisesta.


Kirjan keskeinen idea on rakentaa niin hyviä tuotteita, että asiakkaista tuntuisi hölmöltä kieltäytyä tarjouksesta. Niin hyviä tuotteita, että niitä ei voi verrata kilpailijoihin. Tuotteita, jotka todella ratkaisevat asiakkaan ongelman.


Hormozin kirjan keskeinen elementti on ns. arvon kaava, englanniksi value equation. Kaava auttaa ymmärtämään sen, mikä tekee tuotteestasi arvokkaamman asiakkaan silmissä ja korostamaan näitä elementtejä markkinoinnissa.


Kirjan sisältämät menetelmät eivät ole pelkkiä teorioita, vaan Hormozin itse kokeilemia strategioita, jotka ovat tuotteneet hänelle satoja miljoonia ja tehneet hänestä erittäin seuratun bisnesajattelijan.


Kirja tarjoaa käytännön vinkkejä siitä, kuinka hinnoitella tuotteita ja palveluita, luoda ohittamattomia tarjouksia (offer) ja tehostaa myyntiä, jotta asiakkaat tekevät ostopäätöksen nopeammin.


Hormozin ideat toimivat parhaiten arvokkailla (ns. high-ticket) tuotteilla ja palveluilla, jotka maksavat tuhansia euroja. Hintojen nostaminen on keskiössä Hormozin strategiassa.


Suomessa Hormozin ajatuksista puhuu esimerkiksi Marianne Lehikoinen.

100M Leads -kirja (asiakkaiden hankinta ja mainostaminen)

100M Leads on kerännyt myös huikeat arviot Amazonissa. 4.9/5 tähteä yli 3 000 arvion perusteella.


Huvittavaa on, että alkuvuodesta 2024 kirja ei ole saanut yhtään yhden tai kahden tähden arvostelua. 96% kirjan arvioijista on antanut sille täydet viisi tähteä.


100M Leads on julkaistu loppukesästä 2023 ja se on Alex Hormozin kolmas kirja.


100M Leads keskittyy siihen, kuinka yritys hankkii asiakkaita.


Näiden samojen strategioiden avulla Hormozi on kasvattanut yritysportfolion, joka tuottaa yli 200 miljoonaa dollaria liikevaihtoa vuodessa.


Kirjassa käsitellään asiakkaiden hankkimista monella eri tavalla: Laadukkaan sisällön tuottaminen, maksettu mainonta, suora kontaktointi ja kumppanuudet (affiliate).


Kirjassa on erittäin seikkaperäiset vaihe-vaiheelta ohjeet esimerkiksi mainosten tekemiseen.

Alex Hormozin oppien vieminen käytäntöön

Tuotteiden myyminen netissä Hormozin ohjeiden perusteella vaatii sivuja sähköpostien keräämiseen ja tuotteiden myymiseen.


"Verkkokurssi nollasta myyntivalmiiksi tunnissa" -webinaarin myötä sinulla on netissä sivu, jolla voit myydä tuotteita ja kerätä sähköposteja.


Tarjoamme valmiit suomenkieliset sivupohjat ja helpot vaihe-vaiheelta ohjeet. Käytämme webinaarissa ilmaista Systeme.io -nimistä työkalua sivujen rakentamiseen.


Rekisteröidy webinaariin tästä:

Verkkokurssialusta avaimet käteen ratkaisuna

Jaa tämä blogi kaverille tästä linkistä:

* Haluan palvella suomalaisia verkkokurssintekijöitä mahdollisimman hyvin (esimerkiksi vastailemalla kysymyksiin Systeme Suomi Facebook ryhmässä). Osa tämän sivuston linkeistä on kumppanilinkkejä. Jos hankit maksullisen tuotteen kumppanilinkkini kautta, saan tästä korvauksen. Tämä antaa minulle resursseja keskittyä enemmän ilmaisen laadukkaan sisällön tuottamiseen. Korvaus ei vaikuta suosituksiini, suosittelen vain tuotteita joita käytän itse tai jotka olen todennut muuten laadukkaiksi.